WWK

2010年1月24日 MTG コメント (4)
特段忙しくも無いのでWWK情報で気になるカードを上げて行こうかなーって
最も参照元はサルベで全部英語だから英語が駄目な私は誤訳をめがっさしてるだろうから何かあったら優しくフォローしてね?w



《ハーダの自由刃/Hada Freeblade》(白)
Creature - Human Soldier Ally
Whenever Hada Freeblade or another Ally enters the battlefield under your control, you may put a +1/+1 counter on Hada Freeblade.
0/1


普通に1マナ同盟者として
同盟者がコントロールよりなら要らないだろうけど、ウィニーよりなら強そう



《兵員への参加/Join the Ranks》(3)(白)
Instant
Put two 1/1 white Soldier Ally creature tokens onto the battlefield.


《カビーラの福音者/Kabira Evangel》的な意味で
こっちはウィニーよりなら要らないと思うけど、コントロールよりなら強そう?
単純に同盟者の誘発型効果が2回誘発するのも美味しいかもだし



《コーの火歩き/Kor Firewalker》(白)(白)
Creature - Kor Soldier
Protection from red
Whenever a player casts a red spell, you may gain 1 life.
2/2


対赤に出せたら大分強そう
ってか、これで赤系のデッキ大分衰退するんじゃね?w



《Marshal’s Anthem》 (2)(白)(白)
Enchantment
Multikicker (1)(白)
Creatures you control get +1+1.
When Marshal’s Anthem enters the battlefield, return up to X target creatures from your graveyard to the battlefield, where X is equal to the number of times Marshal’s Anthem was kicked.


重たい《栄光の頌歌/Glorious Anthem》
多重キッカーを払えば払った分だけリアニスペル
1枚リアニするのに6マナ…少し重い気がする…



《精神を刻む者、ジェイス/Jace, the Mind Sculptor》(2)(青)(青)
Planeswalker - Jace
[+2]: Look at the top card of target player’s library. You may put that card on the bottom of that player’s library.
[0]: Draw three cards, then put two cards from your hand on top of your library in any order.
[-1]: Return target creature to its owner’s hand.
[-12]: Exile all cards from target player’s library, then that player shuffles his or her hand into his or her library.
3

効果は弱くないんだけど、若干重たい気がする
初期値で《渦まく知識/Brainstorm》か《送還/Unsummon》を使うと《稲妻/Lightning Bolt》1枚で乙るし
まぁ、それでも弱い事は書いて無いから最初に1枚入手してそれで少しだけ試してみるかな?



《Jwari Shapeshifter》(1)(青)
Creature - Shapeshifter Ally
You may have Jwari Shapeshifter enter the battlefield as a copy of any Ally creature on the battlefield.
0/0

同盟者限定クローン
同盟者を組むなら普通に強いカードだと思う
同盟者って何か青白緑に良さそうなのが固まってる印象が有るから組むとしたらバントカラーが良いのかな?



《深遠の謎/Mysteries of the Deep》(4)(青)
Instant
Draw two cards.
Landfall - If you had a land enter the battlefield under your control this turn, draw three cards instead.


凄い重たいから枚数はそんなに入れられないけど、インスタントドローなんで少し期待
まぁ、序盤に出したい《急使の薬包/Courier’s Capsule》を入れてスペースが余るなら入れたいんだけど…《急使の薬包/Courier’s Capsule》だけでも良い気がしないでも無い



《Spell Contortion》(2)(青)
Instant
Multikicker (1)(青)
Counter target spell unless its
controller pays(2) . Draw a card for
each time Spell Contortion was
kicked.


ぶっちゃけ、弱いんだけど無いよりは…マシなのかな?
《二重否定/Double Negative》のマナ拘束が厳しいから少し試してみようかなと



《深遠の迫害者/Abyssal Persecutor》(2)(黒)(黒)
Creature - Demon
Flying, trample
You can’t win the game and your opponents can’t lose the game.
6/6


皆大好きデーモン
レガシーのデーモンストンピィ的な意味で期待
ただ、流石にスタンだとデメリットが厳しいんじゃないかなー?
「コスト」としてサクれて尚且つ元々の効果が強いカードってあったかな?
まぁ、コストじゃなくても能動的に墓地送れるギミック入れるとデッキが厳しそう



《Agadeem Occultist》(2)(黒)
Creature - Human Shaman Ally
T: Put target creature card from an opponent’s graveyard onto the battlefield under your control if its converted mana cost is less than or equal to the number of Allies you control.
0/2


同盟者の数次第でリアニできるクリーチャーが変わるんだけど…対戦相手限定って若干弱くね?w



《遺跡の賢者、アノワン/Anowon, the Ruin Sage》(3)(黒)(黒)
Legendary Creature - Vampire Shaman
At the beginning of your upkeep, each player sacrifices a non-Vampire creature.
4/3


各プレイヤーのアップキープ開始時なら普通に強かったと思うんだけどなー
ってか、タフ3が《稲妻/Lightning Bolt》1枚で沈むので若干マイナス
ジャンド相手も《芽吹くトリナクス/Sprouting Thrinax》で凌がれるのもあれかな?



Bloodhusk Ritualist(2)(黒)
Creature - Vampire Shaman
Multikicker (黒)
When Bloodhusk Ritualist enters the battlefield, target opponent discards a card for each time it was kicked.
2/2


ハンデス効果は良いんだけど、若干重いかな?



《Butcher of Malakir》(5)(黒)(黒)
Creature - Vampire Warrior
Flying
Whenever Butcher of Malakir or another creature you control is put into a graveyard from the battlefield, each opponent sacrifices a creature.
5/4


この効果ってこのカードか他のクリーチャーが墓地から場に出たら対戦相手はクリーチャー1体サクルでおkかな?
それでもコスト的に弱そう…

《墓穴までの契約/Grave Pact》と効果が同じみたいだけど…やっぱり弱そう
コントロール型にするならワンチャンあるかもだけど7マナとか重すぎるだろw



《Death’s Shadow》(黒)
Creature - Avatar
Death’s Shadow gets -X/-X where X is your life total.
13/13


Getsって事は場に出てる場合だけって事で良いのかな?
それだったら色々と悪さができそう
単純にスーサイドに入れてライフが10以下になったら(黒)で3/3ってだけで強いし



《食事の衝動/Urge to Feed》(黒)(黒)
Instant
Target creature gets -3/-3 until end of turn. You may tap any number of untapped Vampire creatures you control. If you do, put a +1/+1 counter on each of those Vampires.


-3/-3修正だけで標準除去なのに自分の好きな数の吸血鬼にタップと言う条件は付いたものの+1/+1カウンターを好きなクリーチャーに1個ずつ乗せられる
普通に強そう



《連鎖反応/Chain Reaction》(2)(赤)(赤)
Sorcery
Chain Reaction deals X damage to each creature, where X is the number of creatures on the battlefield.


私的には次一番期待してる赤の全体除去
これ次第で今後コントロール使うか否か決めるw



《彗星の嵐/Comet Storm》(X)(赤)(赤)
Instant
Multikicker (1)(You may pay an additional (1)any number of times as you cast this spell.)
Choose target creature or player, then choose another target creature or player for each time Comet Storm was kicked. Comet Storm then deals X damage to each of them.


赤の優秀なインスタント除去として期待
これがインスタントだから《深遠の謎/Mysteries of the Deep》等の重いインスタントドローも入れる価値があると思うw
神話レアだから集めるのがあれそうだけど、プレリに参加するだけで貰えそうだからこれ目当てに少し頑張るかも?w
ただ、絵柄的には通常の絵柄の方が好みなのは秘密w



《竜使いののけ者/Dragonmaster Outcast》(赤)
Creature - Human Shaman
At the beginning of your upkeep, if you control six or more lands, put a 5/5 red Dragon creature token with flying onto the battlefield.
1/1

1ターンでも生き残れば次のターンからは大分大きなアドバンテージを稼げる
但し、問題はその除去耐性の無さ
幸いにも軽いカードなのでこれを場に出した後カウンターを構えられるのは救い?



《Ricochet Trap》(3)(赤)
Instant - Trap
If an opponent cast a blue spell this turn, you may pay (1)rather than pay Ricochet Trap’s mana cost.
Change the target of target spell with a single target.


相手が青の呪文をプレイしたら赤1マナでプレイできる《偏向/Deflection》
コントロールが流行るようなら対コントロールのサイドにワンチャンありかも?
まぁ、それ以外にも普通にありだと思うんだけど最近の青苛め酷過ぎね?w



《Searing Blaze》(赤)(赤)
Instant
Searing Blaze deals 1 damage to target player and 1 damage to target creature that player controls.
Landfall - If you had a land enter the battlefield under your control this turn, Searing Blaze deals 3 damage to that player and 3 damage to that creature instead.


上陸してたら3点火力に
クリーチャーが場に居る必要性があるけど、それでも普通に大分強いと思う
問題は同ブロックに《コーの火歩き/Kor Firewalker》が存在する事
それが無ければもう少し上陸ボロス使おうと思えるカードなんだけどなー?w



《Avenger of Zendikar》(5)(緑)(緑)
Creature - Elemental
When Avenger of Zendikar enters the battlefield, put a 0/1 green Plant creature token onto the battlefield for each land you control.
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, you may put a +1/+1 counter on each Plant creature you control.
5/5


順調に全て土地からマナ出して場に出すとPlantトークンを7体場に出せるカード
それだけでも強いのに上陸すれば全てのPlantトークンに+1/+1カウンターを1個ずつ乗せる効果まで持ってる
問題は今存在するデッキでビッグマナ系が無い事かな?
まぁ、そんのこれ専用に作れば問題無さそうw
そういえば、物凄いどうでも良い事だけどこのカードを使うとトークンカードと+1/+1カウンター的な意味でカウンターやトークンカードを物凄い使いそうw



《獣性の脅威/Bestial Menace》(3)(緑)(緑)
Sorcery
Put a 1/1 green Snake creature token, a 2/2 green Wolf creature token, and a 3/3 green Elephant creature token onto the battlefield.


1枚でトークンを一気に3枚ばらまくカード
これだけでも6点クロックにはなるんで普通に強そう



《Canopy Cover》(1)(緑)
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature can’t be blocked except by creatures with flying and/or reach.
Enchanted creature can’t be the target of spells or abilities your opponents control.


これ馬術さん使ってるくれるかなー?w
ただそれだけです



《Groundswell》(緑)
Instant
Target creature gets +2/+2 until end of turn.
Landfall - If you had a land enter the battlefield under your control this turn, that creature gets +4/+4 until end of turn instead.


リミテッドだと普通に強そう
構築だと《巨森の蔦/Vines of Vastwood》の方が好きかなー?



《ヘイラバズのドルイド/Harabaz Druid》(1)(緑)
Creature - Human Druid Ally
T: Add X mana of any one color to your mana pool where X is the number of Allies you control.
0/1

同盟者限定のマナクリ
同盟者デッキなら結構強そうw



《ジョラーガの戦呼び/Joraga Warcaller》(緑)
Creature - Elf Warrior
Multikicker(1)(緑)
Joraga Warcaller enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each time it was kicked.
Other Elf creatures you control get +1/+1 for each +1/+1 counter on Joraga Warcaller.
1/1


大きさを調整できて多重キッカーによっては全体に結構大きめの修正を与える事ができるカード
ただ、若干オーバーキル感があるかな?



《マナの座、オムナス/Omnath, Locus of Mana》(2)(緑)
Legendary Creature - Elemental
Green mana doesn’t empty from your mana pool as phases and steps end.
Omnath, Locus of Mana gets +1/+1 for each green mana in your mana pool.
1/1


何時出しても強そう
1ターン生き残れば火力になら焼かれないようになるだろうし
それに、緑マナが残る能力も何か悪用できそう
問題はいくら大きくなっても回避能力が無いからチャンプで凌がれたらあれだけど、ここまで能力があって回避能力まで要求したら贅沢だと思う



《Strength of the Tajuru》(X)(緑)(緑)
Instant
Multikicker(1)(You may pay an additional (1)any number of times as you cast this spell.)
Choose target creature, then choose another target creature for each time Strength of the Tajuru was kicked. Put X +1/+1 counters on each of them.


弱すぎる…けど、《彗星の嵐/Comet Storm》と似たコストからこれらがサイクルなら他の色に期待って意味で
特に青
頼むから優良カウンターをお願い><



《Terastodon》(6)(緑)(緑)
Creature - Elephant
When Terastodon enters the battlefield, destroy up to three target noncreature permanents. For each permanent put into a graveyard this way, it’s controller puts a 3/3 green Elephant creature token onto the battlefield.
9/9


自身が9/9と大きくパーマネントを壊すとそのコントローラーが3/3のElephantトークンを出す効果付き
んー、弱くは無いだろうけどマナコストのわりにはなー
私的には上の方で紹介した《Avenger of Zendikar》の方が好きだなw



《新星破のワーム/Novablast Wurm》(3)(緑)(緑)(白)(白)
Creature - Wurm
Whenever Novablast Wurm attacks, destroy all other creatures.
7/7


攻撃宣言できれば自分以外《審判の日/Day of Judgment》
効果がはでだし誰かが使うんでね?w
私は使わないと思うけどw



《精力の護符/Amulet of Vigor》(1)
Artifact
Whenever a permanent enters the battlefield tapped and under your control, untap it.


誰かが変なコンボデッキを組んでくれそうなので



《Basilisk Collar》(1)
Artifact - Equipment
Equipped creature has deathtouch and lifelink.
Equip (2)


軽い装備コストで絆魂と接死を得られる装備品リミテッドだと神がかた性能だと思うけど、構築だとどうなんだろう?
修正が無くてもやっぱり強いかな?w



《永遠溢れの杯/Everflowing Chalice》(0)
Multikicker(2)
Everflowing Chalice enters the battlefield with a charge counter on it for each time it was kicked.
T: Add (1) to your mana pool for each charge counter on Everflowing Chalice.


2マナ払う毎に出るマナが1マナ増えるマナファクト
コントロールで期待してみるかもw



《Lodestone Golem》(4)
Artifact Creature - Golem
Nonartifact spells cost (1) more to cast.
5/3


主にヴィンテージの《Mishra’s Workshop》を使ってるデッキ的な意味で
スタンでこれって強いのかな?



《Pilgrim’s Eye》(3)
Artifact Creature - Thopter
Flying
When Pilgrim’s Eye enters the battlefield, search your library for a basic land, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library.
1/1


無色マナだけで出せる《国境地帯のレインジャー/Borderland Ranger》と同じ効果を持ったクリーチャー
マナ基盤安定で一役買ってくれるかも?



《Bojuka Bog》
Land
Bojuka Bog enters the battlefield tapped.
T: Add (黒) to your mana pool.
When Bojuka Bog enters the battlefield, exile target player’s graveyard.


デマでありますように^^
もう墓地は苛めないでください…



《天界の列柱/Celestial Colonnade》
Land
Celestial Colonnade enters the battlefield tapped.
T: Add (白) or (青) to your mana pool.
(3)(白)(青): Until end of turn, Celestial Colonnade becomes a 4/4 white and blue Elemental creature with flying and vigilance. It’s still a land.


白と青を含むコントロール系のデッキで採用する分にはマナ基盤の安定+αとして普通に強そうだから結構採用されそう?



《Creeping Tar Pits》
Land
Creeping Tar Pits enters the battlefield tapped.
T: Add (青) or (黒) to your mana pool.
(1)(青)(黒): Until end of turn, Creeping Tar Pits becomes a 3/2 blue and black Elemental creature and is unblockable. It’s still a land.


コントロール向けの性能じゃないし…グリクシスコンに期待してただけに残念



《Halimar Depths》
Land
Halimar Depths enters the battlefield tapped.
T: Add (青) to your mana pool.
When Halimar Depths enters the battlefield, look at top three cards of your library and put them back in any order.


序盤のライブラリー操作には便利なんだけど、これを入れ過ぎるとM10ランドがタップインしちゃったりと問題が多そう
枚数は難しそうだけど普通に強いと思う



《Khalni Garden》
Land
Khalni Garden enters the battlefield tapped.
When Khalni Garden enters the battlefield, put a 0/1 green Plant creature token onto the battlefield.
T: Add (緑) to your mana pool.


まぁ、アドは稼げるし…良いんでね?w



《Lavaclaw Reaches》
Land
Lavaclaw Reaches enters the battlefield tapped.
T: Add (黒) or (赤) to your mana pool.
(1)(黒)(赤): Until end of turn, Lavaclaw Reaches becomes a 2/2 red and black Elemental creature with "(X): This creature gets +X/+0 until end of turn." It’s still a land.


まぁ、ミシュランって事で…コントロール向けの性能じゃないからシラネ…w



《Raging Ravine》
Land
Raging Ravine enters the battlefield tapped.
T: Add (赤) or (緑) to your mana pool.
(2)(赤)(緑): Until end of turn, Raging Ravine becomes a 3/3 red and green Elemental creature with "Whenever this creature attacks, put a +1/+1 counter on it." It’s still a land.


アグロ系のデッキでは強いと思う
1回アタックすれば《芽吹くトリナクス/Sprouting Thrinax》や《血編み髪のエルフ/Bloodbraid Elf》にも止められないし
問題は回避能力が無い事だけど、些細な事…なのかな?w



《Tectonic Edge》
Land
T: Add (1) to your mana pool.
(1),T: Sacrifice Tectonic Edge: Destroy target nonbasic land. Activate this ability only if an opponent controls four or more lands.



劣化版《不毛の大地/Wasteland》
流石に相手の方が多くの土地をコントロールしてる場合はな…
ウィニー系が対コントロールに使うくらいかな?



何だか最初は気になったカードだけって思ったけど、書いてる内に色々と興味が出てきちゃったから大量に書いちゃったw

コメント

くりす
2010年1月24日18:10

《Butcher of Malakir》の効果は《墓穴までの契約/Grave Pact》と同じですね。
「~か、他のあなたがコントロールするクリーチャーが戦場から墓地に置かれるたび、他の各プレイヤーはクリーチャーを1体生け贄に捧げる。」になるかと。

ヴェント
2010年1月24日19:55

>>くりすさん
指摘サンクスです
修正しときましたー

ガーちゃん
2010年1月24日20:22

13/13さんはただの常在能力なんで場以外ではそのままですね
まあどの道グールに食わせるぐらいしか…

ヴェント
2010年1月24日20:39

>>ガさん
きっと、きっと何かやってくれるさ><

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